2015 02 27 – 03 29 laikotarpiu pagal Erasmus+ projektą „Profesinis mokymas ir profesinės reabilitacijos paslaugų tiekimas neįgaliems asmenims ES“ mes, keturi centro mokiniai  (R. Baltramiejūnaitė, A. Senkutė, M. Jamantas, K. Vaikasaitė ir lydinti mokytoja A. Dirvanauskienė) buvome išvykę kartu su Kauno socialinių paslaugų ir statybos verslo darbuotojų profesinio rengimo centro mokinių grupe praktikai į Vengriją.

Stažuotės metu gyvenome Budapešte, pačiame miesto centre, šalia Dunojaus upės. Mūsų praktikos vieta – (Danubius Health Spa Resort Helia) viešbučio „Helia“ restorano virtuvė.

Nuvykome pavasarį, kai viešbutyje apsistoja daugiau svečių, todėl darbo buvo nemažai. Tai džiugino, nes buvo įdomu pasižiūrėti ir patiems viską išbandyti. Dirbome konditerijos ceche su įvairiomis konditerijos žaliavomis,galėjome pagilinti žinias apie miltinės konditerijos gaminių paruošimo  technologiją, glajų ir glazūrų paruošimo technologiją ir jų pritaikymą, kremų paruošimo technologiją, įvairias tešlas ir gaminių formavimą.Sužinojome maisto ruošimo naujoves, naujienas apie maisto patiekimo specifiką. Galėjome įvertinti ir savo sugebėjimus, žinias. Didžiausią įspūdį paliko įgytos žinios bei praktiniai įgūdžiai, geranoriški virtuvės darbuotojai.

Susidraugavome su vengrų mokiniais, kurie mokosi turizmo mokykloje, jie vedė mums pažintines ekskursijas .
Per keturias savaites patyrėme ir pamatėme nemažai, įspūdžiai liks ilgam. Ši praktika mums buvo tikrai naudinga, įdomi.

Budapeštas – Vengrijos sostinė ir didžiausias miestas, devintasis pagal dydį Europos Sąjungos miestas. Plotas525,2 km².Gyventojų skaičius1,728 milijonų (2010 m.) .Tai vienas gražiausių Europos miestų. Vengrijos sostinė sužavėjo mus savo architektūra. Budapeštas tai yra trijų miestų junginys, dešiniame krante Budos, ir Obudos ir dešiniąjame  Pešto miesto. Oficialiai miestas sujungtas 1872 metais.

Mes pamatėme daug gražių ir įdomių Budapešto vietų.

Vienas iš įspūdingiausių Budapešto statinių yra Budos pilis. Ant aukšto Dunojaus šlaito pastatyta Vengrų karalių pilis matoma iš įvairių Budapešto vietų. Pastatė pilį Vengrų karalius Bela IV tarp 1247 ir 1265 metų.

Dar viena įdomi vieta – Budapešto labirintai. Vieni mano, kad tai tikras požeminio pasaulio stebuklas, kiti – jog tai įdomiausia lankytina vieta mieste, o tretiems ji tiesiog kelia siaubą. Apsidžiaugėmė ir mes, kai vėl pamatėme dienos šviesą, išėję iš labirintų.

Labai smagu vaikščioti puikiai pėstiesiems pritaikytomis Dunojaus promenadomis. Čia atsiveria puikus vaizdas į kitame krante esančius statinius, Budos pilį, Parlamento rūmus, Gelerto kalną.

Budapešto zoologijos parkas  yra vienas seniausių pasaulyje, kuris paliko mums didelį įspūdį. Sodas duris atvėrė dar 1866 m. Šiandien čia gyvena 733 skirtingos gyvūnų rūšys. Sodo teritorijoje gyvena daugiau nei 2000 gyvūnų iš visų pasaulio regionų nuo Afrikos savanos iki arktinės zonos. Šis zoologijos sodas išskirtinis tuo, kad visiems gyvūnams yra sukurtos tokios gyvenimo sąlygos, kurios yra labai panašios į esančias jų gimtosiose vietose: nedidelės smėlėtos dykumos, mažučiai miškeliai, pajūrys, ežeras ar uola suteikia jaukius namus sodo gyventojams, kurie iš tikrųjų atrodo gerai prižiūrėti ir viskuo aprūpinti.

Verta pamatyti Dohany gatvės sinagogą, kitaip dar žinomą kaip Didžioji Sinagoga – tai Vengrijos sostinėje Budapešte įkurti žydų maldos namai. Ši Dohany gatvės sinagoga yra didžiausia sinagoga Europoje ir net penkta pagal dydį visame pasaulyje. Dohany gatvės sinagogos kompleksas susidaro iš Didžiosios sinagogos, Didvyrių Šventyklos, kapinių, bei holokausto memorialo ir Žydų muziejaus.

Budapešto centrinis turgus visus nustebina savo dydžiu. Tai buvo nuolatinė mūsų apsipirkimo vieta. Prekybos vietos išsidėsčiusios per tris aukštus. Daugiausia prekiaujama žemės ūkio produkcija, tačiau čia galima nusipirkti praktiškai viską ko širdis geidžia.

Nacionalinė vengrų virtuvė ir paprikos tiesiog neatsiejamos. Aštrios paprikos rausvai nudažytos dešros, guliašas neįsivaizduojami be maltos paprikos. Tradiciškai patiekalai aštrūs, labai įvairių skonių. Stengėmės ir mes paragauti vengriškų patiekalų.

Rūta Baltramiejūnaitė K-13S , Audronė Dirvanauskienė.