Verslumo ugdymas praktinio mokymo metu, Erasmus+ programos mobilumo projektas Nr. 2014-1-LT01-KA102-000344

Projekto teikėjas – Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centras.

Siunčiantys partneriai – Utenos regioninis profesinio mokymo centras, Šiaulių profesinio rengimo centras, Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokykla.

Priimantis partneris Ester Mosessons gymnasium – profesinė mokykla.

• 1 diena. Šeštadienį atvykome į Gioteborgą Švedijoje.
  • 2 diena. Šią dieną skyrėme susipažinimui su transporto sistema (tramvajai, autobusai, vandens transportas). Aplankėme netoliese esantį Botanikos sodą ir kitas lankytinas vietas.
  • 3 diena. Pirmadienį apžiūrėjome mokyklą, susipažinome su mokyklos veikla ir patalpomis. Susitikome su mokyklos darbuotojais, diskutavome apie profesinio mokymo sistemas Švedijoje ir Lietuvoje.

Mokykloje didelis dėmesys skiriamas mokinių saugumui, patogumui, užimtumui. Mokslas yra nemokamas, visi mokiniai gauna nemokamą maitinimą šalia mokyklos esančioje valgykloje. Valgykloje maistas pritaikytas įvairių tautybių ir poreikių mokiniams. Kiekvienas mokinys gauna nešiojamą kompiuterį, kurį baigus mokslus grąžina mokyklai arba gali išsipirkti už simbolinį mokestį. Mokykloje yra laisvalaikio zonos, darbo patalpos, specialus kambarys sutrikus sveikatai. Darbo drabužius mokiniams skiria ir jų priežiūra rūpinasi mokykla.

• 4 diena. Antradienį aplankėme mokyklos konditerijos ir duonos kepimo laboratorijas, stebėjome praktines pamokas, bendravome su mokiniais ir mokytojais. Pamokoje be konditerijos gebėjimų yra ugdomi ir bendrieji gebėjimai – savo darbo laiko planavimas ir darbo organizavimas. Pabuvome ir mėsos išpjaustymo bei dešrelių gamybos praktinėse pamokose. Pamokoje mokiniai gamino Velykoms skirtas tradicines dešreles. Didžiają dalį praktikos mokiniai atlieka užsienio ir Švedijos gamybinėse įmonėse.Papietavus, vandens transportu vykome apžiūrėti senamiesčio Hagos. Kavinėje paragavome ekologiškų konditerijos gaminių.
  • 5 diena. Su mokyklos atstove lankėmės duonos kepimo ir konditerijos įmonėje „Cederleufs & Svenheimers“, kurioje Lietuvos profesinių mokyklų mokiniai atlieka praktiką. Susipažinome su įmonės gaminama produkcija ir jos realizavimu. Apsilankėme įmonės geriausioje parduotuvėje. Po pažinties su gamybine įmone plaukėme keltu ir grožėjomės Archipelago kraštovaizdžiu.
  • 6 diena. Aplankėme laboratorijas, skirtas karštų ir šaltų patiekalų gamybai. Stebėjome praktines pamokas kavinėje-parduotuvėje. Mokomojoje parduotuvėje mokiniai parduoda savo gamintus konditerijos, duonos, mėsos ir kulinarijos gaminius.

Klientų aptarnavimo dalykas yra privalomas visiems mokiniams pirmame kurse (200 val.) ir antrame kurse (100 val.). Dirbdami parduotuvėje mokiniai ugdo bendruosius gebėjimus: bendradarbiavimą, bendravimą su klientais, darbą grupėje.

Mokykloje veikia du restoranai. A la carte restorane 3 kurso mokiniai gamina pietus. Mažesniame restorane dirba ir mokosi žemesnių kursų mokiniai.

Kadangi gaminama produkcija yra parduodama, praktikos metu galima naudoti brangesnes ir įvairesnes žaliavas.

Ester Mosessons profesinė mokykla yra puikus pavyzdys, kaip puikiai suderinamas mokinių mokymas, kokybiškos produkcijos gamyba, jos pardavimas, ugdant mokinių verslumą praktinio mokymo metu.