Prieš kelias savaites per eilinę chemijos pamoką mokytoja V.Poderienė pasakė, kad KTU Chemijos technologijos fakultetas atsiuntė savo  reklaminį  laišką, kuriame siūlo  gimnazijoms įdomų dalyką- chemiją pasirinkusiems mokiniams  paskaitas „gyvai” KTU laboratorijose.ktu

Mes, chemikai, susidomėjome, todėl   lapkričio 17 dieną būrelis  11 kl. ir 12 kl. chemikų bei biologų su mokytoja Virginija Poderiene nuvykome  į KTU Chemijos technologijos  fakultetą.

Dar įdomu tai, kad pirmą kartą važiavome su mūsų mokymo centro „geltonuoju autobusiuku“ (taupėme pamokų laiką).

Ten įgavome daugiau žinių apie aplinkos, vandens ir oro taršą. „Gyvoje“ paskaitoje „Kas vyksta su mūsų šiukšlėmis? Ar jos tikrai šiukšlės“?  – ekskursijoje po laboratorijas  Aplinkosaugos technologijos katedros  dėstytoja  doktorantė  Aistė Karpušenkaitė  įdomiai papasakojo apie atliekas, jų poveikį paukščiams ir žmonėms, atliekų tvarkymo sistemą, ką daryti su įvairiomis atliekomis. Atsakinėjome į  klausimus, kurie buvo susiję su aplinkos tarša, žiūrėjome skaidres, kaip mūsų tarša sumažėjo paskutiniais metais ir ko galima imtis, kad ji dar sumažėtų. Vėliau buvo viktorina, kurioje teisingai į klausimus atsakę mokiniai gavo prizų. Po to apsilankėme oro ir vandens užterštumo tyrimo laboratorijose.

Apie vandens taršą mums pasakojo  KTU doktorantas  Martynas. Buvome laboratorijoje, kurioje vyksta įvairūs vandens tyrimų darbai. Jis rodė mikroskopu, kaip dumble esantys gyviai valo vandenį. Matėme įvairiausius studentų sukurtus prietaisus, kurių pagalba būtų galima gerinti vandens kokybę ir sužinoti, ar jame nėra chemikalų.

Apie oro taršos galimybes mums pasakojo kitas doktorantas mokslininkas Darius. Vos mums  įėjus, jis pasakė, kad kol būsime laboratorijoje, jis matuos, kiek susidarė anglies dioksido šioje aplinkoje. Matavimo prietaisas pradžioje rodė apie 1250, o kai išėjome pabuvę ten 20 minučių, jau rodė 1400! Laboratorijoje buvo daug prietaisų, kurie rodo oro užterštumą. Visi su nuostaba žiūrėjome, kaip oras gali būti užterštas, uždegus vieną kvapnią žvakę ar smilkalą. Manau, ne vienas iš mūsų susimąstėme, ar verta deginti  jas.

Per šią „gyvą“ pamoką praturtinome  savo žinias apie aplinkos, vandens ir oro taršą.  Manau, kad tai pritaikysime  net ir kasdieniniame gyvenime,  papasakosime įspūdžius savo draugams.

Ačiū KTU dėstytojams, kurie paskyrė brangaus laiko mums.
Ligita Jancevičiūtė,  K/16 grupės mokinė

Nuotraukose – mes ekskursijoje

Ekskursija į KTU Chemijos technologijos fakultetas