Sausio 7d. KA18N grupės mokiniai išvykome į 5 savaičių mobilumą Danijoje (projektas „Patirtis Europoje“ Nr. 2018-1-LT01-KA116-046727). Pirmoji savaitė buvo pažintinė. Susipažinome su pačia mokykla (Zealand Business College), vykome į Roskildės miesto centrą, kur turėjome galimybę apsilankyti Roskildės katedroje. Ten galėjome pamatyti karstus, kuriuose ilsisi karališkosios šeimos atstovai, bei sužinoti dalelę jų istorijos.

Sekančią savaitę jau vyko teorijos ir praktikos pamokos, nors jau ir pirmąją savaitę gavome praktinio darbo. Paskaitose buvo aiškinama apie valymą ir viską, kas su tuo yra susiję, t.y kaip taisyklingai naudotis priemonėmis, kaip taisyklingai naudoti įrankius pvz. šluota, siurbliais, šluostėmis ir pnš. Praktinės užduotys taip pat buvo susijusios su valymu. Praktikos metu mokėmės kaip taisyklingai dirbti, kad po darbo nesijaustume pavargę ir neturėtume problemų su nugara. Dirbome ir su chemikalais, buvome supažindinti su darbo sauga juos naudojant.

Jau antroje savaitėje vyko paskaitos apie maistą, bei praktikos darbai virtuvėje. Paskaitose buvo aiškinama apie maisto kokybę, kokioje temperatūroje reikia jį laikyti, kokioje temperatūroje žūsta bakterijos ir panašiai. Patys turėjome pagaminti kepsnį su bulvėmis.

Praktiką atlikome su kita grupe, kuri yra atvykus į mobilumą taip pat, kaip ir mes (jie taip pat iš Lietuvos). Antrosios savaitės pabaigoje turėjome paskaitą apie padavėjų darbą ir mokėmės kaip taisyklingai sudėlioti įrankius ant stalo restorane. Beje, viena paskaita buvo apie vyną, kurioje sužinojome apie vyno gamybos kelią, kelintais metais pradėtas gaminti, bei kokios yra jo rūšys.

Laikui bėgant, turėjome įvairesnės veiklos. Vyko pamokos apie meniu sudarymą, apie maisto skonių, spalvų derinimo taisykles. Grupėse kūrėme pagrindinį patiekalą, o vėliau jį turėjome pagaminti virtuvėje ir pristatyti šefui įvertinti. Taip pat buvo pamokų apie floristiką – mokėmės kaip padaryti puokštes stalui papuošti. Mokytojų suteiktą teoriją pritaikėme praktikoje – kūrėme puokštes, kurios vėliau papuošė mokyklos konferencijų salę.

Paskutinioji savaitė buvo pati įdomiausia. Baigėme atlikti savo projektą, o pačią pirmą paskutinės savaitės dieną, kartu su mokytoja, ėjome į viešbutį, kur susipažinome su jo darbo sistema, pamatėme, kaip atrodo kambariai ir sužinojome šiek tiek istorijos apie viešbutį. Sekančią dieną plačiau kalbėjome apie Daniją: kultūrą, maistą sportą ir kitas tradicijas, o vėliau patys pristatėme Lietuvą. Paskutinį ketvirtadienį vyko projektų prezentacijos. Kiekviena grupė pristatė savo sukurtą virtualų viešbutį su visomis smulkmenomis: viešbučio pastato planu, kambario įrengimo planu, reikalingų darbuotojų sąrašu ir kt. Na, o penktadienis buvo mums svarbiausias – gavome sertifikatus, išgirdome mokytojų padėkos žodį už mūsų darbą per šias penkias savaites ir linksmai prisiminėme geriausius momentus mus priėmusioje mokykloje.

Laisvalaikis buvo įvairus. Apsilankėme ir vikingų muziejuje (tai padarėme trečiąją savaitę), kur sužinojome daugiau apie pačius vikingus ir jų istoriją. Savaitgalį, kartu su gidu, vykome į sostinę Kopenhagą. Aplankėme mažąją undinėlę, kuri, galima sakyti, yra Danijos simbolis, bei turistų traukos centras. Nepaisant prasto oro, apsilankėme Rosenborgo pilyje, kurioje galėjome apžiūrėti istorinį paveldą, taip pat pamatyti papuošalus, kuriuos net ir šiuo metu per svarbius renginius dėvi karališkoji šeima. Besivaikščiodami praėjome ir pro Amalienborgą, kuriame gyvena karališkoji šeima. Tai didelis rokoko stiliaus rūmų kompleksas, bet į vidų nėjome, nors rūmų vienoje dalyje yra įrengtas muziejus. Labai patiko apsilankymas “The Round Tower”. Galėjome užlipti į patį viršų ir pamatyti Kopenhagos panoramą. Deja, dėl prasto oro negalėjome pamatyti visko labai ryškiai, tačiau tai paliko be galo didelį įspūdį. Antrąjį savaitgalį patys, be gido, nusprendėme vykti į Kopengahą ir apsilankyti akvariume, kur pamatėme nuostabaus grožio gyvūnus.

Žiema Danijoje nebuvo šalta. Eidavome ir į parkus, kurie yra netoli mokyklos – gryname ore pasivaikščioti buvo malonu. Pasirodydavo ir saulė, bet dažnai mums susiruošus kur nors toliau eiti ar važiuoti, oras mums būdavo negailestingas – tai lydavo nesustojant, tai snigdavo. Tokios išdaigos pasunkino mūsų išvykas toliau nuo mokyklos. Tačiau, jei už lango niūrus oras, rasdavome ir kitos veiklos, kaip pavyzdžiui, visi su grupe eidavome žiūrėti filmą į kino teatrą, kuris yra mokykloje, arba žaisti stalo žaidimus, biliardą, stalo tenisą ar kt.

Nors mes esame kelionių agento specialybės mokiniai, išvykę daug sužinojome ir apie viešbučių ir restoranų darbą, praplėtėme savo požiūrį į darbo kultūrą, supratome viešbučių darbuotojų darbo esmę. Šios žinios dirbant kelionių agentais padės atrasti ir pasiūlyti geriausias apgyvendinimo ir maitinimo paslaugas klientams.

Deimantė, Jorūnė, Vakaris
KA18N grupė – kelionių agentai

Danija 2019-01

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.“