Aplankėme Vilniaus kultūros paminklus

Kovo 27 d. su VVM gimnazijos skyriaus moksleiviais vykome į Vilnių, kur buvo pravesta integruota istorijos, literatūros ir kultūrinio turizmo pamoka – ekskursija „Lietuvos valstybingumo raida Vilniaus kultūros paminkluose: nuo ištakų iki Vasario 16-osios Akto.“

Atvykę traukiniu, iš geležinkelio stoties keliavome pėsčiomis link Vilniaus miesto vartų, pro kuriuos simboliškai ir įžengėme į sostinės senamiestį. Toliau vėlyvo rytmečio kelionę tęsėme pagrindinėmis miesto gatvėmis iki Vilniaus širdies – Katedros aikštės. Čia į mus nuo kalno žvelgė, šykščių pavasario saulės spindulių glostoma, Gedimino pilis. Visiškai nesinorėjo leistis į katedros požemius, tačiau smalsumo vedami paklusome gidės kvietimui ir pasinėrėme į paslaptingą tylą ir ramybę, kur nuo XIII a. išlikę šventyklų mūrai ir kiti radiniai bylojo apie dramatišką Lietuvos praeitį: valstybės pakilimus ir nuosmukius, karus, gaisrus ir okupacijas, architektūros stilių kaitą ir neeilinės meilės istoriją. Pasivaikščioję valandėlę po katedros rūsius, vėliau žavėjomės arch. Lauryno Gucevičiaus darbu (dabartine katedros išvaizda), kartu prisimindami ir J.Marcinkevičiau herojus.

Apie kitą Lietuvos istorijos laikotarpį – Lietuvių tautinį sąjūdį, mums jau pasakojo senamiesčio gatvės. Pabandėme įsivaizduoti jomis vaikščiojantį Joną Basanavičių ir kt. sąjūdžio veikėjus, staptelėjome prie Signatarų namų. Ekskursiją baigėme muziejuje, kur apžiūrėjome paskutinį eksponatą – Lietuvos Nepriklausomybės Akto originalą