Praktika viešbutyje Norvegijoje

PRAKTIKA EUROPOJE”  Nr. 2016-1-LT01- KA116-022999

Praktika viešbutyje Norvegijoje buvo smagi – nebuvo  lengva, bet buvo puikus iššūkis, kuris padėjo patobulėti, taip pat bendradarbiai buvo tobuli. Iš pradžių manėme, kad nebus paprasta pritapti ir baiminomės sunkumų bendraujant, bet greit supratome, kad klydome – jau  nuo pirmos dienos buvome pasitikti ir priimti šiltai – iš pradžių tiktai kelių bendradarbių, o gale praktikos – jau  beveik visų. Bendradarbių geresnių neįsivaizduotum – ateini  į darbą be nuotaikos ar prastai miegojęs, o grįžti namo laimingas, nesvarbu,  ar 5 valandą po pietų ar vėlų vakarą. Praktikavomės daug ir beveik visur – restorane, visose banketo salėse. Tik viešbučio klube ir bare nedirbom – nepilnamečiai  esam ir ten, kur vyksta alkoholio prekyba, praktikuotis dar negalim.. Sunkiausia diena buvo gegužės 17d. nes tai yra Norvegijos nepriklausomybės diena ir daug žmonių susirenka į viešbutį jos švęsti, turėjome greitai suktis juos aptarnaudami. Pats Sandefjordas yra labai gražus, ramus miestelis. Vakarais po darbo buvo galima prisėst buto kiemelyje ir atsipalaiduot, žiūrėti į gražiai apšviestą miestą. Arba užlipti į už buto esantį kalną ir pamatyti dar daugiau miesto. Vietoje, kurioje gyvenome, buvo visi patogumai ir labai maloni šeimininkė. Sandefjorde nemažas pasirinkimas užkandinių ir restoranų, jeigu nesinori darytis ką nors namie. Taip pat buvome nusikėlę į Švediją su keltu (tikrai pigiai), lankėmės vieninteliame Europoje banginių muziejuje. Sandefjordas senas, vikingų laikus menantis miestelis, kuris banginių medžioklės klestėjimo laikais buvo turtingiausias miestelis Norvegijoje.

Tai buvo nuostabi patirtis – ne tik profesinė, bet ir asmeninė – tikrai  nesigailiu, kad ten keliavau – buvo  gaila palikti draugiškus bendradarbius ir draugiškus žmones gatvėse. Norėčiau kada nors būtinai dar kartą sugrįžti į Norvegiją, apsilankyti.

Gytis Pakašius, PB16 grupė

Praktika Norvegijoje, Sandefjorde

2017 m. balandžio 23 dieną atskridome į Norvegiją su kolega virėju ir dviem padavėjais. Dar oro uoste mus pasitiko projektų vadovas Torgeir Overland ir nuvežė mus iki vietos, kurioje ir gyvenome 5 savaites. Įsikūrę su draugais išėjome po miestelį apsidairyti, nes buvo sekmadienis – nedarbo diena. Pirmadienį mus nuvežė į viešbutį, kuriame ir atlikome praktiką – tai viešbutis Scandic Park, jis yra vienas didžiausių pastatų Sandefjorde. Mus priėmė šiltai ir draugiškai, aprodė visą viešbučio vidų, išskyrus svečių kambarius. Pirma savaitė buvo nedrąsiausia ir ilgiausia, vėliau įsidrąsinau ir likusios keturios savaitės praėjo labai greit. Virtuvės personalas labai draugiški ir mieli žmonės – vienas  iš vyriausių šefų pajuokavo: eikit į pertrauką, juk čia ne pragaro virtuvė. Buvo lengvesnių ir sunkesnių praktikos dienų, praktikavomės 8 valandas per dieną, žinoma su pertraukom. Virtuvėje dirbo įvairių šalių  – Latvijos, Lenkijos ir kitų šalių virėjai. Man paliko gražų įspūdį, kad jie visi dirba vienodu darbo tempu ir, rodos, niekur neskuba.

Sandefjordas nėra labai didelis miestas , sakyčiau toks prie mažesnių miestelių – čia žmonės niekur neskuba, gyvena be streso ir ramiu tempu. Žmonės labai draugiški, galvojau, nesutiksim nė vieno lietuvio – suklydau, nes ir Sandefjorde jų yra.

Kraštovaizdis labai gražus – ypač gražu prie uosto. Profesinio smalsumo vedini buvome nuėję į vieną restoraną paragauti banginio mėsos – man labai patiko skonis ir pats patiekalo pateikimas. Įspūdžiai labai dideli ir gražūs – sunku perteikti, reikia pačiam visa tai patirti. Gaila, kad laikas praėjo labai greitai.  Esu dėkingas Scandic Park virtuvėms šefams, kad supažindino su savo kultūrų patiekalais,  ir dėkingas mokyklai, kad man suteikė galimybę pasisemti ne tik profesinės, bet ir asmeninės patirties.

Deividas Sauliūnas, V15N1 grupė

Posted in Projektų naujienos.